සමාජ ජාල වර්ධනයේ පැතිකඩ 5/5 (2)


-1
5 shares, -1 points

සමාජ ජාලයන් දැන් ඉතා හොඳින් ස්ථාපිත වී ඇති අතර වසරින් වසර වෙනස් නොවන වෙනස් වන ප්‍රධාන සමාජ ජාලයන් 5 ක් ඇත. එහෙත්, අපි මෙම පෝස්ට් තුළ දැකිය හැකි පරිදි, වඩාත්ම ජනප්‍රිය සමාජ මාධ්ය අඩවි විවිධාකාර රටවල සහ ජන විකාශනය තුළ විවිධ මට්ටමකින් වෙනස් වේ. විවිධ සමාජ ජාලවල ජනප්‍රියත්වයත් අනුව මෙම වෙනස්කම් හඳුනා ගැනීම විශේෂිත ප්රේක්ෂකයින් ඉලක්ක කරගැනීමේ දී වැදගත් වේ. වඩාත්ම ජනප්රිය සමාජ ජාලයන් සමඟ සංසන්දනය කිරීමේදී, එය භාවිතා කරන්නන්ගේ පරිශිලක ගිණුම් පමණක් නොව, සක්‍රිය ගිණුම භාවිතයෙන් සමාලෝචනය කිරීම වඩාත් සුදුසුය. සමහර සමාජ ජාලයන් තව දුරටත් වේගයෙන් වැඩිවෙමින් පවතින අතර සමහර අය දැන් පහත වැටේ.

නිර්දේශිත ඉහලම ඩිජිටල් අලෙවිකරණ සංඛ්යාලේඛන මූලාශ්රවල නවතම සංඛ්යාලේඛන ප්රකාශයට පත් කර ඇත. අපි Pew අන්තර්ජාල සහ ගෝලීය වෙබ් දර්ශකයෙන් එක්සත් ජනපදයේ සමාජ මාධ්ය නාලිකාවලට පිවිසීමේ නව දත්ත වලට අනුව 2018 වර්ෂයේ සිට 2019 දක්වා නව පර්යේෂණ කටයුතු ආරම්භ වන තෙක් බොහෝ දර්ශකයන් 2018 සිට මෑත දත්ත භාවිතා කරමින් ඔබහට පුළුල් අවබෝදයක් ලබා දීමට අප සිතුවෙමු.

ගෝලීය වශයෙන් සමාජ මාධ්යයේ ජනප්‍රියත්වය කුමක්ද?

සෑම වසරකම, ආරම්භයේදීම ආසන්න වශයෙන්, සමාජ ලෝකය පිළිබඳ යම් දැවැන්ත නිපුණත්වයක් සපයන සංඛ්යාලේඛන සහ සිය දැවැන්ත ගෝලීය සංග්‍රහය යාවත්කාලීන කිරීම සිදු කරයි. සමාජ මාධ්ය භාවිතය අනුව සමහර රටවල් විවිධාකාරව සැලකිලිමත් වන අතර, බටහිර රටවලට ඇත්ත වශයෙන්ම දරුකමට හදාගැනීමේ අනුපාතවල පසුබෑමක් ඇති බව පුදුමයට කරුණකි.

ගෝලීය ඩිජිටල් වාර්තාව 2019 අනුව මූලික දත්ත සාරාංශය පහත පරිදි වේ.

  • 2019 දී ලෝක ව්‍යාප්ත අන්තර්ජාලය භාවිතා කරන්නන් සංඛ්යාව බිලියන 4.388 ක් වන අතර එය වසරින් වසර 9.1% ක වර්ධනයකි.
  • 2019 වන විට ලොව පුරා සිටින සමාජ ජාල මාධ්යවේදීන් සංඛ්යාව බිලියන 3.484 කි.
  • 2019 දී ජංගම දුරකථන භාවිතා කරන්නන් සංඛ්යාව බිලියන 5.112 ක් වන අතර එය වසරින් වසර 2% කින් ඉහළ ගොස් තිබේ.
Digital around the world in 2019

විශේෂයෙන්ම ජංගම දුරකථන සමාජ ජාල භාවිතා කරන්නන්ගේ වාර්ෂික වර්ධන වේගය – 2018 සිට 42% සිට 3% කින් ඉහළ යනු ඇත.

ජංගම උපාංග මගින් වෙබ් traffic 52% ක ස්ථාවරත්වයක් (වසරින් වසර ස්ථාවරව පවතිනු ඇත), අනෙකුත් වෙබ් අඩවි වලට Desktop මගින් 43% ක් පමණ භාවිතා කරමින් දෙවන ස්ථානයේ පවතී.

උතුරේ, බටහිර හා දකුනු යුරෝපයේ සහ උතුරු ඇමරිකාවේ මුළු ජනගහනය සමඟ සසඳන විට 88% -95% අන්තර්ජාල භාවිතා කරන්නන් අතර විශාලතම අන්තර්ජාල විහිදී ඇත. මේ අතරින්, දකුණු යුරෝපයේ අන්තර්ජාලය විහිදීම ඉහළම වර්ධනයක් දක්නට ලැබේ. මෙය වසරින් වසර 11% ක වර්ධනයකි.

2018 ජනවාරි සිට සමාජ මාධ්ය භාවිතය ගෝලීය වර්ධනය 9% කි. 2019 දී 99% ක් වන විශාලතම සමාජ මාධ්යය සවුදි අරාබිය සතුය. එය ගෝලීය සාමාන්‍ය 45% ට වඩා බෙහෙවින් ඉහළ ය. විශාලතම සමාජ මාධ්යය විහිදිම සහිත අනෙකුත් රටවල් වන තායිවානය, දකුනු කොරියාව සහ සිංගප්පූරුව ඇතුළත් වේ. ඝානාව, කෙන්යාව හා නයිජීරියාව සමාජ මාධ්යයේ පහළම මට්ටමේ පහළම මට්ටමේ පවතී.

අනෙකුත් සමාජ ජාල සමග සැසඳීමේදී වැඩිපුරම දිනපතා සක්‍රිය පරිශීලකයන් සිටින ෆේස්බුක් සමඟින් ඔබ අවදානමකට ලක් විය හැකි ආකාරය සහ අන්තර්ගතයේ ප්‍රමාණය වැඩි දියුණු කිරීමට භාවිතා කළ හැකි දේ දැනගැනීම වැදගත්ය. සාමාන්යයෙන් 8% ක් දක්වා සාමාන්‍ය අගයට ලඟාවීම (වසරකට 2.7% ක් දක්වා) සහ 27.1% ක් සාමාන්‍ය වැටුප් සහිත පෝස්ට් වෙති. ෆේස්බුක් යනු කාබනික සහ ගෙවුම් අවස්ථා සඳහා දැවැන්ත සමාජීය වේදිකාවකි. මෑත ඇල්ගොරිතම යාවත්කාලීන කිරීම් කාබනික අවස්ථාවන් පහත වැටීම දැක තිබේ. ෆේස්බුක් අන්තර්ගතය ව්‍යාපාර නායකයින්ට ඉලක්ක කර ගැනීමට වඩා වැදගත් ය.

වඩාත්ම ජනප්රිය සමාජ ජාලයන් මොනවාද?

ComScore Panel හි නවතම විශ්ලේෂණය 2018 දී ගෝලීය ඩිජිටල් ෆියුචර් ෆොස්කුවර් හි සමීක්ෂණයට අනුව සමාජ ජාලයන්ගේ ජනප්‍රියත්වය එක්සත් ජනපදය, කැනඩාව, ප්රංශය, ජර්මනිය, ඉතාලිය, ස්පාඤ්ඤය, එක්සත් රාජධානිය, ආර්ජන්ටිනාව සඳහා සිය මුල් මණ්ඩලයට පදනම් වී ඇත.

Facebook ප්‍රධාන නාමයක් වී ඇති අතර ඍජු මාධ්ය හඩක් නොතිබුණද එය බොහෝ කාලයක් පුරා ප්‍රධාන පර්යේෂක නාලිකාවක් බවට පත් වනු ඇත.

එක්සත් රාජධානියේ දී ඔබට Instagram සමාජ මාධ්ය භාවිතය විනාඩි 10 ක් පමණ වන බව පෙනී යයි. එබැවින් ඔබ දැනටමත් නවතම Instagram දැන්වීම් තාක්ෂණය ගවේෂණය නොකළේ නම්, එය මේවා දෙස බැලීමට වටිනවා.

ගෝලීය වෙබ් දර්ශක මණ්ඩලයෙන් දත්ත භාවිතා කරන සංඛ්යාත්මක දත්ත ග්‍රන්ථ මගින් සකස් කරන ලද ක්‍රියාකාරී පරිශීලකයින් විසින් ලෝක ව්‍යාප්ත වඩාත් ජනප්‍රිය සමාජ ජාලයන් විසින් මෙම පොත සම්පාදනය කරයි. ෆේස්බුක් පාලක උත්තරීතරය සමඟ ක්‍රියාශීලි පරිශීලකයින් සංඛ්යාව (මිලියන ගනන්). මෙය කිසිවෙකුගේ කම්පනයක් නොවනු ඇත! බිලියන 2 කට අධික සක්‍රිය පරිශීලකයන්ගෙන් බහුතර වෙළඳපල කොටස හිමි වේ. ගූගල් යූටියුබ් ෆේස්බුක්ට අයිති වන්නේ දෙවනුවයි. කෙසේවෙතත්, WhatsApp සහ Messenger පිටුපසින් නොවේ.

මේ අනුව පහත දැක්වෙන පරිදි, අපි APAC වාසිදායක වේදිකාවන් වන අතර, QQ, WeChat සහ Qzone සමඟ ක්රියාකාරී පරිශීලකයින් මිලියන 600 ක් පමණ සිටින අතර, APAC හි සමාජ වේදිකාවේ පූරණයන් පෙළ ගැස්වීම. අපි පසුව Tumblr, Instagram සහ ට්විටර්වල ප්‍රධාන වශයෙන් බටහිර සමාජ මාධ්ය ජාලයේ පොකුරක් දක්නට ලැබේ.

වඩාත්ම ආකර්ෂණීය සමාජ ජාලය කුමක්ද?

comScore වාර්තාවට අනුව Facebook සමාජ ජාලය මුල් තැන හිමි කර ගැනීමට සමත් වී ඇත.

Comscore හි ඉහත වගුව දැක්වෙන්නේ ජනගහනය හා මාද්‍ය තුල ගත කල කාලය අනුවයි. Facebook ආදිපත්‍ය කෙතරම් ඵලදායීදැයි බැලීමට සිත්ගන්නාසුලුය. එහෙත්, Snapchat සහ Instagram කොපමණ හොඳින් පරිශීලකයන්ස මාසිකව භාවිතා කරන ආකාරය බලන්න.

Facebook ආදිපත්‍ය සැබැවින්ම අසාමාන්‍යය. එය හොඳම ස්ථානය පමණක් නොවේ, එය අනෙක් සමාජ ජාල වලින් ද දෙවන හා තුන්වන පියවර සඳහා පිළිවෙළින්. facebook මැසෙන්ජර් සමාගම විසින් ද දෙවනුව ඉන්ස්ටග්රම් (ෆේස්බුක් විසින් හිමිකාරීත්වය දරනු ලබයි) කටයුතු කරයි.

රටවල් අනුව සමාජ ජාල ජනප්‍රියත්වය

GWI වාර්තාවේ සම්මුඛ සාකච්ඡා මත පදනම් වූ සමාජ ජාලයන්ගේ ජනප්‍රියත්වය පිළිබද පර්යේෂණයට අනුව ඔබ ඔබේ රට තෝරා ගන්නවා නම් මෙම ප්‍රදාන සමාජ ජාලයන් වඩාත් ජනප්‍රිය වී ඇති රටවලට පිටුපසින් තිබෙන බව පෙනේ. ඉන්දුනීසියාව, පිලිපීනය, මෙක්සිකෝව, ඉන්දියාව සහ බ්රසීලය එක්සත් ජනපදය, එක්සත් රාජධානිය සහ යුරෝපීය රටවලට වඩා සැලකිය යුතු ලෙස ඉහළ මට්ටමේ භාවිතයන් සඳහා ඉහළම ස්ථාන 10 ක් ඇත.

විවිධ වයස් මට්ටම් අනුව සමාජ ජාල භාවිතය

මෙම ප්‍රස්ථාරය අනුව විවිධ වයස් කාණ්ඩවල භාවිතය සමාන බවක් පෙනේ. සමාජ ජාලයන් දැන් සියළුම වයස් වල හා ස්ත්රී පුරුෂ කණ්ඩායම් වලට ප්‍රවේශ වීමට ඉඩ ප්‍රස්තා සලසමින් පරිණත අවධියක සිටින බව පෙන්නුම් කරයි. නමුත් තරුණ වයස් කාණ්ඩ සමඟ පැහැදිලිවම ජනප්රිය වන Instagram සහ Tumblr ඉතා සීග්‍රයෙන් වර්ධනය වන බව පෙනේ.

.

Please rate this


Like it? Share with your friends!

-1
5 shares, -1 points
Tweet.lk

තාක්ෂනය කියන්නේ දිනෙන් දින අලුත් වන දෙයක්. විවිධ පැතිකඩ ඔස්සේ යාවත්කාලින තොරතුරු ඔබට පළමුවෙන් ම සහ ඉතා විස්තරාත්මකව සිංහලෙන්ම ලබා දෙන වෙබ් අඩවියකි.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *